Rejse med kæledyr

Hvis I skal ud af landet med jeres kæledyr, er det vigtigt, at hunden eller katten har et dyrepas. Dette følger dyret hele livet og laves her i dyreklinikken.
Desuden er det vigtigt, at dyret har fået en Rabies-vaccination senest 21 dage før, I skal ud af landet. Der kan være flere regler og krav for at rejse til et andet land med sit kæledyr, og det er meget vanskeligt at svare hurtigt og korrekt på rejseregler generelt, da de er forskellige afhængigt af landet, man rejser til, dyrets alder, transport form osv.
Desuden ændres regler og krav for indrejse med kæledyr også med jævne mellemrum, så vi kan desværre ikke være sikre på at have den opdaterede viden på rejseregler i alle lande i hele verden.

Tjek derfor på nedenstående link for at se, hvad du skal have styr på for at få hunden eller katten med til jeres rejsemål.
I fanerne til højre kan du vælge “Sådan rejser du med din hund” eller “Sådan rejser du med din kat” og udfylde spørgsmålene for at få vejledning til netop din rejsetype og destination.

Det kan i nogle tilfælde være nødvendigt at kontakte ambassaden i det pågældende land, I skal rejse til for at få rådgivning om de gældende regler, og det er derfor en rigtigt god idé at undersøge disse ting i god tid inden afrejse.

Rejser I med hund kan nedenstående link måske give jer et større overblik over, hvad der skal huskes inden, under og efter rejsen. God Rejse 😉